100 % uforpligtende og omkostningsfrit for dig

Få tilbud på hjemmelader til din elbil

  • 1
    Vælg hvor du ønsker hjemmelader
    Vi finder leverandører med gode tilbud, der passer til dine behov
  • 2
    Få tilbud fra flere hjemmelader selskaber
    Du kan sammenligne skræddersyede tilbud til dine behov
  • 3
    Vælg det bedste tilbud
    Alle tilbud er helt uforpligtende
Hjemmelader

Få de bedste priser på hjemmelader nu

Indtast info om bilen, og modtag tilbud fra flere virksomheder om hjemmeladere, der er skræddersyet til dine behov.

Tjenesten er gratis og uforpligtende!
  • 1
    Vælg hvor du ønsker hjemmelader
    Vi finder leverandører med gode tilbud, der passer til dine behov
  • 2
    Få tilbud fra flere hjemmelader selskaber
    Du kan sammenligne skræddersyede tilbud til dine behov
  • 3
    Vælg det bedste tilbud
    Alle tilbud er helt uforpligtende

FÅ TILBUD FRA HJEMMELADER SELSKABER VI SAMARBEJDER MED

Over 1 million har indhentet tilbud igennem Tjenestetorvet Gruppen

Super hurtig respons.tilbudene ser gode ud.vi vil helt sikkert vende tilbage.
Majbritt Hansen,
Hurtig ekspedition Klare retningslinier Høflig betjening Upåklageligt
Mogens Lind,
Meget hurtig reaktion, med seriøse leverandører, så vidt jeg kan se.
Asger Knudsen,

Hvorfor hjemmelader?

At have en hjemmelader vil både oplade elbilen mere sikkert og hurtigere end ved hjælp af en stikkontakt. Ikke kun forhindrer det risikoen for funktionsfejl og brand. Det er også tre gange hurtigere at oplade elbilen.

Hjemmelader til elbil - Alt du skal vide

Elbiler og plugin-hybrider bliver stadig mere populære herhjemme - og med god grund. De er som oftest billigere i drift end både benzin- og dieselbiler, og så er de også et nødvendigt skridt på vejen i den grønne omstilling. 

Har man en elbil, er den nemmeste og billigste løsning at lade op gennem en hjemmelader. Så hvis man kan installere en hjemmelader ved sin bolig, bør det altid være førsteprioritet i forhold til at lade op ved offentlige ladestandere eller lade op derhjemme via en almindelig stikkontakt.

De offentlige ladestandere er et fint alternativ, når du er på farten, men rent praktisk kan det hurtigt blive besværligt at skulle finde en ledig ladestander, hver gang du skal have tanket bilen op på el - samtidig vil det typisk også være en noget dyrere løsning end en hjemmelader. Du kan selvfølgelig også vælge at lade din bil op via stikkontakt, men det er ikke en løsning, der anbefales.

Herunder vil vi guide dig igennem alt, hvad du behøver at vide om hjemmeladere til elbiler. Så læs med videre og bliv klogere på, hvordan du kan gøre din hverdag nemmere, billigere og mere miljøvenlig med en hjemmelader til elbil.

person der isætter et ladekabel i bil

Sådan kan du lade din elbil op derhjemme

Når du ønsker at oplade din elbil hjemme i privaten, er der to forskellige måder, du kan gøre det på:

  • Via stikkontakt 

  • Via ladeboks (anbefalet metode) 

Opladning af elbilen via stikkontakt

Det er en mulighed at oplade sin elbil gennem en almindelig stikkontakt eller en industri-kontakt (CEE), men det er ikke noget, som vi kan anbefale til andet end nødstilfælde.

Først og fremmest har stikkontakten en noget lavere spænding end en dedikeret ladeboks, og opladningen vil derfor tage en del længere tid. Derudover er en almindelig stikkontakt ikke bygget til at håndtere den slags belastning over længere tid, og der kan opstå overophedning og andre farlige situationer - i værste tilfælde brand.

Vælger man alligevel at oplade sin elbil via stikkontakten, er det vigtigt at have fuldkommen styr på det elektriske system i hjemmet og sikre, at det kan håndtere den ekstra belastning. Du bør få en autoriseret elinstallatør ud til dig, som kan godkende installationen. Installationen skal have en egen sikringsgruppe med fejlstrømsafbrydere og tilstrækkeligt tykke kabler. Og så skal de være trukket direkte fra din eltavle til en såkaldt industri-kontakt, hvorfor forlængerledninger og kabeltromle også er et no-go. 

Skal du lade gennem en stikkontakt bruges det kabel, som populært kaldes en ‘mormorlader’, som har et almindeligt trebenet stik eller et CEE-stik. Bilen skal have et type 1 eller et type 2 stik.

Læs mere om ladekabler og stiktyper lige her

Må jeg nødoplade min bil i almindelig stikkontakt?

Der er mange, som gerne vil have ladet bilen, når de er i sommerhuset eller på besøg hos mormor (deraf navnet mormor-ladekablet). Ladning af bil i almindelig stikkontakt skal dog som nævnt kun anvendes som nødløsning og i kritiske tilfælde, hvor du skal have mulighed for at få din elbil hen til en rigtig ladestander. 

Sikkerhedsstyrelsen anbefaler, at du indstiller nødladeren eller din bil til kun at lade med 6 ampere, og holder ladningen til under en time. Er der tale om en plugin-hybrid, bør du altid vælge at bruge det fossile brændstof, indtil du kan få bilen hen til en ladestander.

Har du et sommerhus, hvor du typisk lader gennem stikkontakten, bør du overveje at anskaffe en ladeboks til sommerhuset i stedet. Det kan hurtigt vise sig at blive en god investering - specielt hvis du lejer sommerhuset ud.

Oplad via hjemmelader til elbil

Hvis du ønsker at oplade din elbil på en mere effektiv måde end ved hjælp af en almindelig stikkontakt, bør du overveje at investere i en hjemmelader til elbiler, der som nævnt er vores anbefalede metode. En hjemmelader har en højere spænding end en stikkontakt, hvilket betyder, at du kan oplade din elbil på kortere tid - og mere sikkert.

En hjemmelader kan typisk oplade en bil med mellem 3 og 22 kW, afhængigt af hvilken ladeboks, du vælger. Derudover kan en hjemmelader også have smarte funktioner, såsom tidsindstilling og overvågning af opladning.

Det kræver selvfølgelig, at du får installeret en ladeboks, hvilket normalt koster fra omkring 7.000 kroner og opefter.

Vælger du en hjemmelader-løsning, kan der være tale om to forskellige typer opladning, hvor AC-opladning dog er langt den hyppigste form for opladnings-type.

AC-opladning

Langt de fleste hjemmeladere benytter vekselstrøm (AC). Ved AC-opladning sikrer den ensretter, der er monteret i bilen, at strømmen fra det offentlige vekselstrømsnet bliver omformet til den nødvendige jævnstrøm. Det er en langsommere form for opladning, og det kan tage op til 10-12 timer at oplade til 100%.

Læs om opladningstiden på elbiler her

DC-opladning

DC-opladning er også det, der kaldes lynopladning eller hurtigopladning. Her omformes vekselstrømmen til jævnstrøm uden for bilen, for eksempel i ladestationen. Det giver mulighed for en højere effekt, og opladningen tager dermed automatisk kortere tid - ladningen bliver cirka 10 procent hurtigere. Typisk vil denne opladnings-type kun foregå på de offentlige ladestandere, men der er dog nu udviklet DC-opladere, som kan anvendes til hjemmeladere, og det er formentlig en udvikling, der vil tage fart over de kommende år i takt med, at vi også ser flere moderne elbiler.

Husk overspændingsbeskyttelse ved installation af hjemmelader

Skal du installere en hjemmelader i huset, er der krav om, at du også har overspændingsbeskyttelse, som beskytter mennesker, dyr, installationer og boliger. 

Selvom overspændingssikring giver bedre beskyttelse mod lyn, er det imidlertid stadig muligt, at elektronikken i både huset og elbilen kan få et slag i tordenvejret. 

Så selvom en elbil i første omgang kan modstå en kraftigere påvirkning end dit TV, er de fleste eksperter enige om, at det er klogest at operere efter ”forsigtighedsprincippet” og undlade at lade i tordenvejr, medmindre det er strengt nødvendigt.

De forskellige hjemmelader-løsninger

Vælger du at gå med en hjemmelader, kan du vælge at leje eller selv købe og eje en hjemmelader. Hvis du selv ejer hjemmeladeren, har du en engangsudgift til køb og installation og står selv for service og vedligeholdelse.

ladekabel der kommer fra en ladestander

Vælger du at leje, skal du betale et fast månedligt beløb, og du skal som oftest betale for et opstartsgebyr, herunder eventuelt en pris for laderen, samt betale et gebyr for at få taget boksen ned igen, hvis du ønsker det. At eje vil typisk betyde højere engangspris men lavere månedlig ydelse, hvor det at leje en hjemmelader vil betyde en billigere engangspris, men typisk en højere månedlig ydelse.

Du kan altså vælge mellem:

Hjemmelader med serviceaftale

Hvis du vælger en ladeboks med serviceaftale, skal du fortsat selv betale for den strøm, du bruger til husstanden og din elbil. Fordelen ved en serviceaftale - som du kan få, uanset om du har købt eller lejet din ladeboks - er, at du kan få refusion for en god del af afgifterne på el. Det gælder dog ikke, hvis du allerede får refusion gennem elvarme eller solceller i hjemmet.

Hjemmelader uden serviceaftale

Får du allerede refusion for en del af elafgifterne, for eksempel hvis du har elvarme eller solceller, så kan du med fordel vælge en hjemmelader uden serviceaftale. Her betaler du for strømmen til et elselskab på samme vis, som du betaler strøm til husstanden.

Opladning med abonnement

Vælger du et abonnement, betaler du en månedlig ydelse for at kunne lade din elbil op - både hjemme og ude. Du kan vælge et fast abonnement, hvor du kan tanke ubegrænset for et fast beløb hver måned. Det vil som oftest bedst kunne betale sig, hvis du kører meget i bilen. Du kan også vælge et abonnement, hvor du betaler for dit reelle forbrug, og hvor du både kan bruge din hjemmelader samt operatørens offentligt tilgængelige ladestandere rundt omkring i landet. Du kan som hovedregel få tilbagebetaling for både strøm og afgift for det forbrug, du har haft på din egen ladestander. 

Hvilke udbydere findes der på markedet?

Der findes et stigende antal ladeoperatører, som tilbyder dig at købe eller leje en hjemmelader - både med eller uden abonnement og/eller service. Herunder kan du se en liste over de fleste udbydere herhjemme.

Husk, at de alle konkurrerer om at få dig som kunde, så det er vigtigt at indhente flere forskellige tilbud, før du beslutter dig for en leverandør. 

Det kan vi hjælpe dig med her på siden. Hvis du udfylder vores gratis formular på siden, vil du efterfølgende blive kontaktet af op til tre udbydere, som alle kæmper for at få dig som kunde.

Fordele og ulemper ved en elbil

Elbiler har både fordele og ulemper i forhold til traditionelle benzin- og dieselbiler. På den positive side har elbiler en lavere driftsomkostning, færre mekaniske problemer og mindre støj. De er også mere miljøvenlige og giver mulighed for bekvem opladning derhjemme. Blandt ulemperne er, at de ofte har en begrænset rækkevidde og længere opladningstid end den tilsvarende optankningstid for traditionelle biler. Der er også behov for adgang til en ladestation, især på længere køreture. 

Det er vigtigt at veje fordelene og ulemperne op mod hinanden og tage hensyn til ens personlige behov og kørselsmønstre, før man beslutter sig for at investere i en elbil.

Læs med herunder og bliv klogere på de mest relevante fordele og ulemper ved elbiler.

Fordele ved elbiler

Elbiler bliver mere og mere populære i vores samfund, og det er der flere gode grunde til. Udover at være mere miljøvenlige og støjsvage er der også flere økonomiske og praktiske fordele ved at eje en elbil. I dette afsnit vil vi se nærmere på nogle af de største fordele ved elbiler og forklare, hvorfor stadig flere danskere vælger at køre på el.

  • Lavere registreringsafgift og grøn ejerafgift

Inden registreringsafgiften på din elbil bliver beregnet, får du et såkaldt batterifradrag. Det er er i 2023 på 900 kroner per kilowatt-time for batterikapacitet op til 45 kilowatt-timer. Batterifradraget for en elbil på 45 kilowatt-timer eller derover vil være på 40.500 kroner. Fradraget falder hvert år frem mod 2025, hvor det bortfalder. 

Udviklingen vil være som følger:

  • 900 kr. i 2023

  • 500 kr. i 2024

  • 0 kr. i 2025

Herefter kan du udregne registreringsafgiften for din elbil ud fra tre afgifts-trin, der i 2023 lyder således:

  • 25 procent i afgift op til de første 67.800 kr. af elbilens værdi

  • 85 procent af 67.800 til 210.600 kr. af bilens værdi

  • og 150 procent af resten af elbilens pris.
     

  • Højere bundfradrag

Alle elbiler har et højere bundfradrag, som modregnes i registreringsafgiften - og som dermed giver en lavere afgift. Bundfradraget for elbiler i 2023 er 165.000 kroner.

  • Billigere i drift

Elbiler er billigere i drift end traditionelle benzin- eller dieselbiler, da opladning af elbiler typisk koster mindre end tankning af en konventionel bil. Dette skyldes primært, at elpriserne er lavere end priserne på fossile brændstoffer, og at elbiler er mere energieffektive end benzin- eller dieselbiler.
 

  • Færre mekaniske problemer og mindre vedligeholdelse

Elbiler har færre bevægelige dele end traditionelle biler, da de bruger en elektrisk motor i stedet for en forbrændingsmotor. Dette betyder, at der er mindre risiko for mekaniske problemer, som f.eks. slidte tændrør eller en brændstofpumpe, der bryder sammen. Da elbiler ikke har brug for olieskift, er vedligeholdelse også reduceret betydeligt, hvilket kan resultere i væsentlige besparelser på længere sigt. Det er dog stadig vigtigt at følge bilens anbefalede serviceintervaller og sørge for, at batteriet er i god stand.
 

  • Miljøvenligt alternativ

Elbiler er mere miljøvenlige end traditionelle benzin- og dieselbiler, da de ikke udleder skadelige stoffer, såsom CO2 og NOx, der bidrager til klimaforandringer og luftforurening. Elektriciteten, der oplader elbilernes batterier, kan også produceres fra vedvarende energikilder som sol- og vindenergi, hvilket yderligere mindsker miljøpåvirkningen.

  • Mere støjsvag køreoplevelse

Elbiler er kendt for at være mere støjsvage end benzin- og dieselbiler, hvilket gør dem ideelle til bykørsel og andre steder, hvor støjniveauet er en faktor. Elektriske motorer er meget mere støjsvage end forbrændingsmotorer, og det betyder, at elbiler kan give en mere behagelig køreoplevelse, hvor man kan nyde stilheden og fokusere mere på omgivelserne. Udover at være mere behagelig for fører og passagerer kan elbilernes lave støjniveau også bidrage til at mindske støjforureningen i byområder.
 

  • Kan oplades med hjemmelader

En af de primære forskelle mellem en elbil og en benzinbil er, at man med en elbil har mulighed for at oplade den derhjemme med en hjemmelader. Dette giver en utrolig bekvem opladning, som man ikke får med en benzinbil. Desuden slipper man for at skulle stå i kø ved offentlige ladestationer, som ofte kan være tidskrævende og irriterende. Når man har en ladeboks installeret derhjemme, kan man oplade bilen på de mest hensigtsmæssige tidspunkter og dermed undgå at skulle planlægge sin rejse efter tilgængelige ladestationer, samtidig med at man kan lade sin bil på de bedste tidspunkter rent prismæssigt.
 

  • Refusion af elafgift

For at fremme den grønne omstilling har regeringen vedtaget, at du kan få dine elafgift refunderet, hvis du benytter en ladeboks med serviceaftale. Det svarer til en rabat på cirka 50 procent på de kWh, du oplader din elbil med. Det er dog vigtigt at være opmærksom på, at har du solceller, eller er din bolig registreret som elopvarmet, kan du ikke få refunderet elafgifterne. Det skyldes, at du allerede får rabat på elafgifter, når du benytter grønne energikilder. Vær i øvrigt opmærksom på, at denne ordning midlertidigt er suspenderet frem til 30. juni 2023, da regeringen som en del af aftalen om vinterhjælp midlertidigt har sænket elafgiften til EU's minimumssats.

  • Gratis parkering i flere store byer

I flere storbyer vil man gerne have flere elbiler, hvorfor man gør forholdene for elbilsejere mere attraktive. Det betyder bl.a., at du i flere storbyer - f.eks. i København og Aalborg Kommune - kan parkere din elbil gratis på alle offentlige pladser. I de fleste storbyer vil beboerlicenser til parkering også være billigere med en elbil. F.eks. i Københavns Kommune, hvor prisen fastsættes ud fra bilens brændstoføkonomi. Har du en elbil, skal du kun betale 215 kr. om året for en beboerlicens, mens en benzinbil som minimum koster 1.335 kr. for de mest brændstoføkonomiske, og faktisk kan prisen ende helt oppe på 5.530 kr., hvis bilen ligger i den dårligste klasse ift. brændstoføkonomi.

elbils parkeringspladser

Ulemper ved elbiler

Ligesom at elbiler har mange fordele, er der selvfølgelig også nogle ulemper, som man skal være opmærksom på, når man overvejer at skifte til elbil. I dette afsnit vil vi se nærmere på nogle af de udfordringer og ulemper, som følger med elbiler, herunder rækkevidde, opladningstid, og tilgængelighed af ladestationer. Det er vigtigt at have en nuanceret forståelse af både fordele og ulemper ved elbiler, så man kan træffe den bedste beslutning for ens behov og livsstil.

Vær dog opmærksom på, at for mange af disse ulemper herunder gælder det, at de vil blive mindre og mindre i takt med at teknologien i bilerne og infrastrukturen til elbiler i samfundet udvikles. 

  • Begrænset rækkevidde

En af ulemperne ved elbiler er, at deres rækkevidde stadig er begrænset sammenlignet med traditionelle benzin- eller dieselbiler. Selvom det er blevet bedre med den teknologiske udvikling - og fortsat vil blive bedre - er de fleste elbiler stadig begrænset til en rækkevidde på omkring 250-500 km på en fuld opladning, afhængigt af modellen og kørselsforholdene. F.eks. vil rækkevidden typisk være mærkbart kortere i meget koldt vejr. En begrænset rækkevidde kan være et problem for nogle bilister, der har behov for at køre længere distancer uden at skulle bekymre sig om at skulle lade op undervejs. Dog har de nyere modeller af elbiler en større rækkevidde, og med den stigende udbygning af ladestationer bliver det gradvist mindre af et problem. Samtidig kommer der stadig flere hurtig- og lynladere, hvor man på bare 15-20 minutter kan få ladet bilens batteri op til 80%.
 

  • Længere opladningstid

Elbiler har en længere opladningstid, end det tager at tanke en benzin- eller dieselbil, og dette kan være en ulempe, hvis man er afhængig af at kunne køre lange strækninger uden pauser. Selvom hurtigladere kan reducere opladningstiden betydeligt, er det stadig en faktor, som kan påvirke valget af elbil.
 

  • Behov for adgang til ladestationer - specielt på længere ture

En anden af ulemperne ved elbiler er, at man er afhængig af at have adgang til en ladestation, især hvis man kører længere ture. Mens man kan tanke benzin- og dieselbiler på de fleste tankstationer, er ladestationer stadig ikke helt så udbredt og kan være svære at finde - især i mere afsidesliggende områder. Derfor er ‘rækkevidde-angst’ også et kendt fænomen blandt elbilsejere, hvis man pludselig ikke er sikker på at kunne finde en ladestation i nærheden, når man har brug for det. Antallet af ladestandere stiger dog hastigt, og typisk kan man planlægge sig udenom denne ‘rækkevidde-angst’.
 

  • Pris

Derudover har elbiler ofte en højere indkøbspris end traditionelle benzin- eller dieselbiler. Det skyldes primært den avancerede teknologi, som bruges til at fremstille elbiler. Samtidig er teknologien stadig relativt ny på markedet, og produktionen er stadig ikke helt skaleret til at masseproducere elbiler til en lavere pris. Udviklingen går dog hurtigt på dette punkt, og prisen på elbiler bliver løbende mere fordelagtig i forhold til traditionelle benzin- og dieselbiler. Selvom elbiler kan være dyrere at købe, kan de til gengæld være billigere i drift på længere sigt, da de er mere energieffektive og billigere at oplade, end det er at fylde en benzin- eller dieselbil op.

Opladning af elbil uden for hjemmet

Ved opladning uden for hjemmet er der flere muligheder. Der er både simple AC-ladepunkter og hurtig opladning (DC). Normalt følger der en AC-oplader ved køb af elbil, mens der ved hurtigladestationerne er et ladekabel til hurtigopladning.

Hvis du bor i hus eller lejlighed, kan det være umuligt at installere egen ladeboks - og så er du nødt til udelukkende at bruge offentlige ladestandere. Du betaler på samme måde, som hvis du tanker benzin eller diesel - men der er også mulighed for at tegne et abonnement på offentlig ladning.

biler der holder parkeret og er tilsluttet en ladeboks

Få den bedste pris på din nye hjemmelader

Ønsker du at investere i en ny hjemmelader, vil du selvfølgelig gerne finde den til den bedste pris. Her er det altid vigtigt at indhente og sammenligne tilbud fra forskellige installatører, så du er helt sikker på, at du får den bedst mulige pris. Samtidig er det selvfølgelig også vigtigt, at du får valgt en hjemmelader, der passer nøjagtigt til dine behov.

Nogle tænker måske, at det kan være besværligt og tidskrævende selv at skulle indhente tilbud fra en række installatører, og det forstår vi egentlig godt. Derfor vil vi hos TjenesteTorvet hellere end gerne gøre arbejdet for dig.

Hvis du udfylder vores simple formular her på siden, sørger vi for at indhente gratis og uforpligtende tilbud på hjemmeladere til dig. Vores service er selvfølgelig helt gratis at bruge.

Udover at slippe for at gøre arbejdet selv følger der en anden væsentlig fordel med, når du bruger vores formular til at indhente tilbud på hjemmeladere. For når installatørerne skal give tilbuddet til os, ved de, at de er i konkurrence om at vinde din gunst, og derfor finder de typisk deres allerbedste priser frem.

Få det bedste tilbud på hjemmelader til din elbil - udfyld formularen i dag.

Ofte stillede spørgsmål om hjemmeladere

Hvad koster en hjemmelader?

Prisen på en ladestander til hjemmet svinger naturligvis og afhænger af typen, og om du har en enkelt eller to elbiler, som skal kunne tankes op samtidig.

Du kan få ladestandere helt ned til 3.000 kr. og op til 12-13.000 kr. for en ladestander til en enkelt bil i indkørslen. Hvis du tegner et abonnement med et elselskab, kan du få ladestander og installation til mellem 7.000 -11.000 kr.
 

Det er ikke sikkert, at din bolig er sat op til at kunne levere strøm til en elbil, og det vil give nogle ekstra omkostninger. Du skal eventuelt have en elektriker ud for at udvide din eltavle, hvilket koster i omegnen af 3.000-4.000 kr.

Hvis der ikke er trukket de nødvendige kabler til boligen, skal du også investere i jordkabler. Her afhænger prisen selvfølgelig af, hvor meget der skal graves, men regn som udgangspunkt med 4.000-6.000 kr. De fleste nye huse er udstyret med en ordentlig jordforbindelse, men sidder du i en ældre bolig, er det ikke garanteret, at jordforbindelsen er god nok til en ladeboks. I så fald skal du have etableret en bedre jordforbindelse i form af et jordspyd. Her skal du regne med en udgift på mellem 1.000-2.000 kr.

Hvilket elselskab til elbil?

Der findes et stigende antal selskaber, som tilbyder abonnementer på el til både hjemmeladere og til ladestandere i det offentlige rum.
 

Ganske ligesom når du skal vælge elselskab til strømmen i din bolig, bør du indhente tre forskellige tilbud.
 

Først bør du klarlægge dine behov: 
 

- Har du mulighed for hjemmelader?

- Ønsker du serviceaftale, så du fx kan få afgiftsrefusion?

- Hvor mange kilometer regner du med at køre om måneden - og kan det betale sig med et abonnement?

Hvordan installerer du en ladestander til elbil?

Du må ikke selv installere en ladestander i hjemmet - her skal en elektriker på banen. 
Installering af ladestander kræver nemlig nogle ting, som kun en autoriseret elektriker må give sig i kast med af sikkerhedsmæssige årsager.

Blandt andet skal ladestanderen have en dedikeret sikringsgruppe, et dedikeret HPFI-relæ, og der må maksimalt trækkes 16A til enfasede installationer. 

Flere elselskaber tilbyder at klare hele installationen for dig.

Hvad koster det at lade en elbil op hjemme?

Prisen for at lade en elbil op derhjemme afhænger af flere faktorer, herunder strømpriser og bilens batterikapacitet. Betaler du 2 kr. pr. kWh, og har du en elbil med et batteri på 40 kWh, vil det altså koste blot 80 kr. at lade din elbil op. 

Generelt er det billigere at oplade sin elbil hjemme end at bruge offentlige ladestationer. Det anbefales at oplade bilen på de mest prisvenlige tidspunkter, hvilket typisk er midt på dagen eller om natten. Prisen for at lade en elbil derhjemme vil derfor variere afhængigt af ens individuelle aftale med elselskabet og ens elpriser.

Hvilken hjemmelader er bedst?

Der er ikke én hjemmelader, der entydigt er den bedste. Hvad der er den bedste hjemmelader for dig, afhænger 100% af dine behov.

Kan jeg lade med 22 kW hjemme?

Det er muligt at lade med 22 kW hjemme, men det kræver en dedikeret ladeboks med tilstrækkelig strømforsyning og en bil med mulighed for at lade med denne effekt.

Hvor mange kW lader en hjemmelader med?

En hjemmelader kan have forskellige output, afhængigt af model og kapacitet. Nogle ladebokse leverer op til 22 kW, mens andre kan give en lavere effekt. Jo højere en effekt, jo dyrere vil hjemmeladeren typisk være.

Få de bedste priser på hjemmelader nu

Indtast info om bilen, og modtag tilbud fra flere virksomheder om hjemmeladere, der er skræddersyet til dine behov.

Spørgsmål om hjemmelader